RECENZE: Miley Cyrus zpívá country! Je bezstarostná, pořádně sexy, ale i melancholická a nudná.

posted in: RECENZE | 0

Zpěvačka, herečka a v neposlední řadě i producentka a skladatelka. Takto široký rozsah působnosti má americká umělkyně a bývalá disney hvězdička Miley Cyrus. Zatímco její mladší sestra Noah teprve svůj debut připravuje, Miley už má na kontě svou pátou studiovou desku. Ta dostala název “Younger Now” a zpěvačka na ní popírá vše, co doposud vydala.

Výsledek obrázku pro miley cyrus younger now album cover

Miley Cyrus – Younger Now

Vydáno: 29. 9. 2017
Playlist: Younger Now, Malibu, Rainbowland feat. Dolly Parton, Week Without You, Miss You So Much, I Would Die For You, Thinkin‘, Bad Mood, Love Someone, She’s Not Him, Inspired

Od poslední desky “Miley Cyrus and her Dead Petz” uplynuly více jak dva roky a za toto období stačila udělat zpěvačka se svou aktuální desku velký posun dopředu, nebo snad dozadu? Miley totiž jde ve šlépějích svých kolegyň. Elektronická hudba není již tak populární a tak Miley sází více na akustické nástroje tak, jako to udělala Lady Gaga, Kesha či Harry Styles. Sází na přirozenost a na hudební žánr, který je této neshvillské umělkyni nejbližší. To je country a v tomto žánru pomalu plyne i celé album.

Je to tak obrovský protiklad posledních dvou desek “Bangers” a již zníněné “Miley Cyrus and her Dead Petz”. Pryč jsou doby, co se Miley houpala na své demoliční kouli, olizovala kladiva a netajila se svou láskou k marihuaně a jiným návykovým látkám. Od nové Miley čekejte přirozenost, kovbojský klobouk a skotačení na pláži v Malibu. Na novince taktéž zpěvačka zpomalila tempo. Většina skladeb se nese ve středním, středně rychlejším tempu. Na taneční parkety skladby produkované prvoplánově nejsou. Toto tvrzení dokládá i počet producentů. Jsou pouze dva. Jedním z producentů je samotná zpěvačka a druhým je country producent Oren Yoel, jenž spolupracuje s mnoha americkými country hvězdami.

Pokud nejste zarytý fanoušek Miley Cyrus, určitě z alba budete znát alespoň pilotní singl “Malibu”. Bezstarostná skladba až překvapí svou lehkostí, oproti těžkotonážním a přeprodukovaným hitům typu “Wrecking Ball”. Náladu celé písně podtrhuje navíc i vizuál, ve kterém Miley bez jakýchkoliv starostí skotačí po pláži v Malibu. Teorii o příklonu ke country potvrzuje rovněž druhý singl a zároveň úvodní píseň “Younger Now”. Ve videoklipu je nejmladším účinkujícím právě Miley, protože se momentálně cítí mladší. Skladba se opět nese v podobném romantickém souznění, jako tomu je u pilota.

v “Rainbowlandu” vás Miley společně se zpěvačkou Dolly Parton vezmou na drink do amerického kovbojského baru. Společné souznění Miley s legendou americké country scény Dolly Parton je vydařené, nicméně po chvilce začne nudit. Kytara, benjo a mandolína to jsou hlavní nástroje v této skladbě. Co bude dělat zpěačka v týdnu bez svého kluka se dozvíte v další vleklé skladbě “Week Without You”. Kytarové balady “Miss You so Much” a “I Would Die For You” spíše nudí a vy si říkáte, že byste potřebovali zrychlit tempo, jinak u této desky usnete. To přichází u trochu svižnější písně “Thinkin’”, která se nese v podobném rytmu jako úvodní skladba. Éterický intro ve skladbě “Bad Mood” značí, že se bude něco dít. A skutečně! Refrén této skladby je jeden z několika chytlavějších a na první poslech jeden z nejvíce zapamatovatelných. “Love Someone” vás díky své rytmické předehře donutí i rozvlnit boky.

Smyčcovými nástroji Miley představuje skladbu “She’s Not Him”, ovšem se jich ve zbytku skladby nedočkáme. Album touto skladbou opět upadá do nudné pasáže, kterou završí poslední, jedenáctý, track “Inspired”, ve kterém už je smyčců o něco více. Na poslední skladbě nepředstavuje zpěvačka žádný vrchol své nové desky a spíše se tak pokojně loučí se svými fanoušky a poslouchači na další dva roky.

Novinka čtyřiadvacetileté Miley Cyrus značí obrat zpěvačky o 180 stupňů. Otázkou však zůstává, zda se nejdedná pouze o další kalkul, kterým chce na sebe Miley strhnout pozornost. Žádné provokace, jenom hodná holka, která si brnká své písně v country baru v pátek v osm večer poté, co skončí v práci. Alespoň takto na mě deska a nová image zpěvačky působí. Nehledejte žádné výrazné vrcholy. Nejsou zde totiž žádné. Album prostě jen tak plyne, občas rozvlní vaše boky, ale ze židle vás rozhodně nezvedne. Od toho má zpěvačka úplně jiné písně na předešlých deskách.

Může se však bezpochyby jednat o kompromis mezi alternativní tvorbou na albu “Miley Cyrus and Her Dead Petz”, která se příliš nedala poslouchat, a folkovými začátky zpěvačky. V určitých částech alba mi pak vadil až moc velký důraz na nástroje typické pro již mnohokrát zmiňovaný hudební přerod zpěvačky a u některých písní táhlost. Co však nelze Miley upřít je umělecký přínos, který dává s novou deskou “Younger Now” na stůl. Je už pak na každém, jak se s novým zvukem své oblíbené interpretky ztotožní. Za mě je to lepší průměr, a proto si Miley vysloužila sedm bodů z deseti.

CELKOVÉ HODNOCENÍ: 7/10

Follow Štěpán Strejček:

21letý člověk zabývající se o hudbu všech žánrů, tedy snad kromě dechovky a vážné hudby.